fbpx
 Kategoria Podróże

Paryż

mapa i wskazówki turystyczne

Podróż do Paryża czyli jak zaoszczędzić trochę euro!

O szanse lize :)  Piękny romantyczny Paryż.  Świeny film Woodego Allena O północy w Paryżu tylko rozbudził magię tego miejsca. Natomiast tanie bilety wizzara – 88 zł w dwie strony, za 4 dni pobytu sprawiły że sami chcieliśmy zobaczyć te miejsca. Lot co prawda z Poznania (380 km od Żor) ale i to nie straszne.
Wspólnie z 3 przyjaciół w sobotę ruszyliśmy pociagiem do Poznania (przejazd trwał tylko 3,5 h z Gliwic – polecamy PKP na tej trasie). Z dworca do mieszkania skorzystaliśmy z aplikacji TAXIFY , która wystartowała z ogromnymi promocjami – sprawiając, że kilka przejazdów mieliśmy wręcz za darmo.

Poznań jest ładnym miastem choć nie zdążyliśmy go w pełni zwiedzić. Polecamy genialne zapiekanki przy rynku oraz nie polecamy kawy pod ratuszem :)

Lotnisko w Poznaniu jest bardzo blisko więc z wylotem nie bylo problemu. Natomiast Port lotniczy Beauvais-Tillé jest 1,5 h drogi od centrum. My skorzystaliśmy z  Autobusu – odjeżdża on spod terminala pod lotniskiem Beauvais do dworca Paris Porte Maillot. Z niego bardzo łatwo dostać sie do każdego miejsca w Paryżu np. za pomocą Metra.
Polecamy od razu w dwie strony – 29 euro (14,50 / w jedna strone) kupując online. Tańszym rozwiązanie jest skorzystanie z polskiego busika 11 euro / w jedna strone, jednak pamiętajmy robic to z wyprzedzeniem – dla nas już brakło miejsc.

Bilety metra przy zakupie blankietu  10 na raz – 1,5 euro/sztuke , kupujac pojedynczo 1,90 euro. Nie korzystaliśmy z rowerow miejskich ani wszechobecnych hulajnog (Lime’s) ponieważ wybraliśmy metro i własne nogi (udało nam się finalnie w 3 dni zrobić 50 km). Skorzystaliśmy z mieszkania Airbnb dla całej naszej 5-osobowej ekipy. Niestety było to najsłabsze mieszkanie, w których do tej pory mieszkaliśmy (nie było nawet 5 kupletów sztućców pomijając fakt zapachu wymiocin unoszący się w pokoju…Chciałam Wam pokazać ale już zniknęło ogłoszenie), jednak przynajmniej lokalizacja była dobra (blisko metra).

Nasze MUST HAVE na te trzy dni:

Luwr – w pierwszą niedzielę miesiąca wstęp bezpłatny, jednak by uniknąć tłumu stwierdziliśmy, że lepiej wybrać się dzień później –  w poniedziałek.  Najlepiej kupić bilet wstępu na określoną godzinę za pomocą internetu. Następnie wejść nie w pobliżu głównego wejścia –  piramidy  jednak od razu przy stacji metra Palais-Royal Musée du Louvre. Dzięki temu ominęliśmy wszyskie kolejki. Wszystkie osoby, które są obywatelami UE i są poniżej 26 roku życia, mogą wejść do muzeum bez opłaty – wystarczy mieć przy sobie dowód. Gdy są one towarzyszami osoby, która kupiła bilet wstępu na określoną godzinę to również mijają kolejkę, ekstra nie?! W środku są darmowe szatnie, od razu zostawcie swoje ubranie (kaucja zwrotna 1/2 euro), weźcie mapkę i rozpocznijcie zwiedzanie. Jeśli nie chcecie przeznaczyć całego dnia na zwiedzanie to przed przybyciem do muzem zobaczacie na stronie jakie pokoje chcecie zoabczyć. Muzeum jest naprawdę ogromne. Łukasz wyszedł zachwycony po prawie 7 godzinach ale nie widział wszystkiego.

Wieża Eiffla / Wieża Motparnasse
Oczywiście jest to obowiązkowy punkt w Paryżu. Jeśli checie wjechać na szczyt to przejedźcie tylko i wyłącznie z samego rana, kupcie bilety online – wtedy macie szanse na małą kolejkę.  Jednak jako alternatywę proponujemy wieże, którą my wybraliśmy – Montparnasse. Można tam na spokojnie napić się kawy / drinka, pooglądać widok równie niesamowity jak z wieży, a kolejka zdecydowanie mniejsza (lub wręcz brak). Cena 18 euro dorosły / 15 euro student. Wieża eiffla 19 euro (3 piętro schody plus winda) osoba dorosłą 14,50 euro  (do 24 roku życia).
Atrakcja warta uwagi. Podczas godzinnego rejsu można zobaczyć niemal wszystkie zabytki z perspektywy rzeki. Cena przy wieży Eiffla około 17 euro, kupując przez internet na określoną godzinę z Pont Neuf 10 euro. Miła pani opowiada po francusku i angielsku o mijanych atrakcjach w sposób ciekawy, żałujemy, że nie od tego zaczęliśmy wyprawę bo być może skierowalibyśmy sie w kilka innych miejsc.

Katedra Noterdame, Moulin Rouge
Dużo spacerowaliśmy po Paryżu i wieli zobaczyliśmy NASZA MAPA, lecz zdecydowanie nie wszytsko. Kosztowaliśmy ślimaków (ciekawostka: od naszego znajomego Francuza dowiedzieliśmy się, że wbrew pozorom nie jedzą ich często – raczej na święta, jak my barszcz z uszkami).  Miasto ma wiele ładnych lokalizacji, jednak jest też bardzo głośne, brudne i drogie. Musimy mieć tego świadomość. Magia z filmów o Paryżu trochę odpłynęła, jednak zawsze warto zobaczyć je na własne oczy. Im więcej pieniędzy chcemy przeznaczyć na odkrywanie Paryża tym milej nas zaskoczy.

Jak już możesz zauważyć tani lot do Paryża to niekoniecznie tania wycieczka. 120 zł pociąg Gliwice – Pozań (dwie strony), 88 zł bilety lotnicze , lotnisko – centrum 120 zł , metro Paryż, jedzenie, nocleg , wina, zakupy w sklepie, wjazd na wieżę, rejs Sekwaną…daje nam to na oko:
350 zł – transport
250 zł  – rozrywka
350 zł – jedzenie
700 zł -nocleg

Oczywiście można taniej, lecz można również drożej zapłacić za spędzony czas we Francuskiej stolicy. Zapraszamy na fotorelacje z naszych telefonów :))))